23 December!

Denna dagen var det dax att fira jul hemma hos mamma med hela tjocka släkten!
Hade lite att fixa med under förmiddagen/tidig eftermiddag då maten skulle lagas, det sista skulle handlas osv!

Kalkonen åkte in i ugnen, morätterna skalades, sista julklapparna slogs in osv.

Jonatan och jag gick iväg till fiskehydderna och köpte lite lax till honom som han ska ha den 25 när Anna kommer på middag. Vi andra blir bjudna på entrecot!

Kl gick och släkten ramlade in en efter en!

När alla var samlade drack vi lite glögg och åt lite pepparkakor.
Sen var det dax för den underbara middagen som besod av kalkon, sås, potatis, morätter, gele, brysselkål och pressgurka. Fast den hade mormor tyvärr glömt hemma!
Inte för att det gjorde mig något för det tycker jag inte om iaf heheh

När maten var intagen och disken undanplockad var det dax för tomten att komma
Barnen blev lite blyga på när dom fick klappar insåg dom att tomten var snäll och inte så läskig som han såg ut.

Detta fick jag av:
Mamma och Johan: Parfym med tillhörande bodylotion, smink, vetekudde (som man kan värma och lägga på rygg, axlar om man har ont) strumpor, kofta, skinnhandskar.
Mormor och morfar: Box 1 i Tre Kronor serien (den som gick på tv4 när jag var liten) Tomte som mormor målat.
Familjen Ellberg: En kaffe/tekopp med ett hjärta och texten Ariel, Benjamin och Christoper
Familjen Persson: Knivar samt två ljuslyktor att ha på vägen

Det var det som jag fick denna dagen!

Tack alla och om jag missat att skriva något så säg till, minnet sviker ibland!
Många fina klappar som jag är supernöjd över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0